valp?

Om en vecka är Lipp fem månader :O heerre min skapare! Då är hon ju knappt valp längre, eller.. För mej är hon fortfarande pytteliten. Och kontisgt nog förundras jag över folks kommentarer om hur mycket hon växer, för gör hon verkligen det? Sen kikar jag tillbaka på bilder.. och inser.. Hon växer mycket :S

Här hemma dök en Julle-stor julbock upp på trappan. Och hundarna, helt ovetande om dess ankomst skällde ut den rejält när de släpptes ut 😉 Lipp var nyfiken och fundersam, medan Julle var besvärad 😀 Den måste vara facinerande lik en hund, för bådatvå gjorde både lekinviter och nosade bocken i baken 😉 Nu verkar bocken vara Lippans bästa vän, som bjuds på hälsningar varje gång vi går ut. Lillskruttan!

Igårkväll drog vi en repa på stadens stora gator jag och Lipp. Hon var duktig 🙂 Alla som frågade fick hälsa på henne samt att det var en handfull folk som bara gick fram utan att fråga. Normalt skulle jag verkligen inte gilla det, och inte låta min hund hälsa på alla. Men Lippan behöver det och jag ser omöjligt att hon skulle kunna bli översocial av sig på något vis. När hon hälsar (även på mej och andra hon känner) slänger hon öronen rakt bakåt och lägger sej om inte helt, så åtminstone halvt på rygg och vifftar på svansen. Hon är väldigt underlägsen av sej, men hon går fram till folk och hon är glad – så detta borde väl inte bli några problem? Att hon är en mjuk hund har jag sedan länge insett, men hon är absolut inte rädd. Jag tog upp detta på valplägret, och där konstaterade vi att det inte borde bli några konstigheter, hon är ödmjuk helt enkelt, och det är väl inte fel av en sprallig jaktgoldenflicka som är full i galenskap? 😀

Idag hade vi lite planer, men så fick jag rycka in på jobbet på en annan restaurang – jag tackar aldrig nej till jobb. Hundarna fick vara lite ensamma hemma, vilket dom är små korta stunder här och där, ensamma eller tillsammans. Allt det fungerar toppen, dom är trygga  sejsjälva helt enkelt. Att kunna stänga in dom i ett rum och dom lägger sig för att vila, eller att begränsa dom från matsalen är guld värt, och de, inte minst Lipp grejar det galant.

Ha det bra!

2 responses to this post.

  1. Haha, nej du – inte är hon 5 månader om en vecka, men den 20:e är hon det;-)
    Härligt att det går fint med socialträningen, bra jobbat!

    Svara

  2. Tiden går fort! Blir så glad varje gång jag kikar in här, du förtjänar verkligen en så fin valp Alma!

    Svara

Lämna en kommentar