Archive for 27 mars, 2013

prepare for miracle var det!!

Vill bara flika in. Filmen från helgens träningstävling är av så dålig kvalitet att det knappt går att se oss..

Träningstävling nummer två. Denna gång med ett gäng ifrån Hammarö bhk. Två personer kände jag igen, men det var allt. Kände mej väldigt modig som gick dit även fast Lizandra inte kunde 😀 När nästan hela högen började planera sina elitprogram och grejer.. jag kände mej inte så kaxig..

Men som hon kämpade min fina skrutta. Gaah. Känslan ❤
På träningstävlingen i helgen kändes det också bra, men det var först eftertår jag insåg hur bra det borde ha känts. Det var liksom inte riktigt den där jag&Lipp-känslan ända i topp. Även om det förstås var ruskigt härligt då med.
Ikväll däremot. Det fanns liksom inget mer än hon&jag ❤ Det var magiskt.

Jag hade planerat att belöna vid flera punkter under programmet ikväll, men så blev det inte. Mest för att ingen annan gjorde det (dumt beslut jag veet). Men hon höll igenom hela programmet kalasfint. Transporterna mellan momenten kändes grymt bra, och fokuset kändes toppen, bättre än sist. Jag fick till en bättre uppvärmning och en bättre ingång på plan.

Det finns enorma fördelar med att träna med helt okända kunniga lydnadsfolk också 🙂 De här människorna vet inget om oss sen innan. *Det var INGEN idag som sa något om att Lipp var långt fram i linförigheten 😀 (yeeeessss).
*En av tjejerna kom fram och kommenterade kring vilket fokus hon hade, ”så oerhört oberörd av omgivningen”. Den kommentaren kittlade skönt i kistan ❤ Jag själv blir så hemmablind på att fokuset måste förbättras jämt. Hon har ganska lätt för att titta bort lite då och då. Inte gärna under momenten, men i väntan och under transporter.

Kopia av 6

Vi skrev ner och kommenterade varandras prestationer. Lippan fick mestadels trevliga kommentarer. ”De dåliga” var:
*Några sneda halter. (Pissnervös matte = svängarna utförs inte som dom ska) Jag har funderat på hur tusan jag ska komma ihåg alla mina tydliga signaler i stressiga situationer ”/ gulp.
*I inkallningen följde hon med mej istället för att sitta kvar (Även där pga mej. Jag hörde inte TL och förstod inte riktigt vad som väntade och slängde ur mej ett stanna när jag halvvägs satt iväg benet). Kanske borde jag lära mej programmets upplägg inför tävlingen så jag vet vad som komma skall?

Utöver programmet en platsliggning på 3min, där jag belönade efter 2,5. Den bästa platsen hon någonsin luggit för övrigt. Jag tror inte en kroppsdel rörde sej, andades hon ens? XD

Utöver det en massa fina ord 🙂 som jag skriver ner och kapslar in längst in i maggropen!!
Den här bloggen riktigt stinker skrytvarning nu i några inlägg, men ja har sagt det förr. Jag lägger energin på allt positivt.
Adjö.