Tänk om man hade Snorpans inställning till livet? :D

Shittans sicken lycklig människa man skulle vara då 😀 jag har mycket att lära av denna lilla galning!

Det går liksom inte att inte skratta åt henne, i princip dygnet runt. Hon är verkligen helt fenomenal på att vara valp 😉 I parken ruschar hon minst tio varv i full fart runt kullen utan att ens fundera, alltid. Oavsett om hon är trött eller pigg (hon är iof alltid pigg när vi är ute). Maten sluffsar hon i sig som om det vore en rejsingtävling där det gäller att glupska i sej allt på kortast möjliga tid. Det känns som om jag har fått universums mest perfekta valp 😀 huur bra känsla är inte det va? Galet om man frågar mej. Hon är superalert gånger tusen, men uppfatts ändå som en ganska lugn valp, hon har en jäkla energi&driv, inga som helst problem med att springa låångt ifrån matte efter bollar och matskålar, men ändå är hon så sjukt mjuk och följsam. Jag tror att Pia lyckades pricka in allting jag ville ha i just denna lilla varslse 😀

Dessutom är hon galet söt 😉 Så totalt obekymrad av sin omgivning, men ögonlocken och rynkan i pannan finns ständigt där ändå, som om hon vore en jättenojjig liten tjej :DHär på bilden har hon fått tag i en kona att bita i samtidigt som hon tittar in shelitievalpen Aleks!

Jag vet att jag tjatar om min Snorpa, men för varje dag som går fortätter jag och förundras över vad härlig hon är 😀 Jag skulle aldrig på något sätt vilja ändra på henne. Fansatsiska lilla du, och fantastiska Pia som ”tillverkat” henne och placerat henne hos mej!!

Jag har luggit i två graders feber och huvudvärk i två dagar här, usch och blä, men nu är det över. Hundarna fick inte så mycket som en prommenad knappt. Lipp fick endast rastas på gården, men tänk så snälla dom har varit bådatvå. Lippan har sovit på min mage konstant. Facinerande hur en sån kruttjej kan ta det lugnt i två dygn när det inte rbjuds nån aktivitet. Anpassningsbbar javisst. Idag däremot vaknade jag frisk som en nötkärna och då vankades det långprommenad i skogarna för den vita fina 🙂 Vi gick i rådjursskogen, så han fick gå i långlina och mysa runt. Och borstas igenom också, vilket ehum.. behövdes :/

I övrigt har jag fått goda nyheter från jobbet. Jag skall schemaläggas betydligt mer i december (på en annan restaurang) och börjar nu på lördag. Hur mycket det blir är ännu oklart, men det låter som jag kan få endel timmar. Även förrA månaden jobbade jag över dubbelt så mycket som på schemat, så nu är vi igång 😀

Ber om ursäkt för ännu ett inlägg där jag bara besskriver hur mycket jag gillar min fina valp, men eftersom jag egentligen skriver för eget nöje så skiter jag i vad ni tycket 😀 kaxigt va!

Ha det bra!

4 responses to this post.

  1. helt underbart! vill träffa lillan snaart! och dig med ju 😀

    Svara

  2. Posted by Sara Moll on december 7, 2011 at 10:39 e m

    Men hallå, vi GILLAR ju att läsa om hur mycket du gillar Läppen! 🙂
    Är så glad för din skull att du fått en så fin valp. Men kom ihåg att det faktiskt är DU som gör henne fantastiskt också.

    Svara

  3. Vilken härlig beskrivning av Lipp, och så vänliga ord – tusen tack! Nog verkar det som om du och Lipp blev en ”perfect match”;-)) Kram, Pia

    Svara

  4. Posted by sussie, Myzzko o Vinna on december 8, 2011 at 8:08 e m

    Så roligt att läsa och jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Dom är helt underbara dom ”små” liven;-)
    Ha det gott från ännu en lycklig hundägare
    Kram Sussie, Myzzko o Vinna

    Svara

Lämna en kommentar