Archive for 2 april, 2013

Ny period.

Två veckor har jag spenderat i världens bästa armar!! bästbästbästaste armar 🙂
Imorse åkta han hem igen. Men en glad och nöjd tjej inleder en ny pluggperiod med två nya spännande kurser och en vår med grymma  hundaktiviteter inplanerade.
209010_10150907536272776_612338714_nLippan inledde med fiiiin träning idag. Gaah ❤ Idag var hon störningssäker. Vi tränade på domkyrkans gräsmatta (får man det?). Hundar, folk, bilar och lyftkranar är vår vardag, och eftersom vi alltsomoftast tränar mitt i stan så blir hon säkrare och säkrare ❤
*Fritt följ – med fokus på allt 😉 japp, effektivt ska det va.
*Ställande/läggande – hon blandar ihop ibland än :/ för en månad sen var hon stensäker men mja inte nu riktigt.. på alla träningstävlingar har hon gjort rätt, och efter uppvärmning är hon mycket bättre på att lyssna så jag tar det ändå med ro. Såhär en halv vecka innan start njuter vi bara och utmanar lagom.
*Platsliggning – hon ligger bättre än någonsin 😀
*Rutanintrodution – Hon tycker den är spännande, och har förstått att det är någonting med den där fyrkanten 😀 Vi shejpar järnet så att hon ska hitta långt bak därinne. Tredje gången hon såg rutan idag. och hon gjorde mej häpen. Kvick liten skrutta detdär.


Dessutom satt båda fina hunddjur och tyst och stilla tittade på medan den andra tränades. Julle satt i solen och blundade vid ett träd när han väntade, medan Lipp låg i platsliggningsposition och utåt sett såg helcool ut, men innerst inne lider nåt enormt. ”Sssska haaaan ffffå kampleka????”.

I helgen var vi och kikade på lydnadstävling, en av domarna som ska döma vår tävling till helgen dömde. Jag gick därifrån med flaggan i bått. Suck. Nog för att jag bara sett kanske ett tiotal lydnadstävlingar i mitt liv, men det här var verkligen den strängaste domaren jag sett.  Liz och jag satt och var mäkta förvånade. Nr 10 fanns inte på dennesblock 😀 I och för sej kan jag hålla med om att det ganska ofta är för generöst med poäng, men samtidigt är det konstigt att det kan vara så olika. 
Nåväl. Tillsammans har vi peppat varandra i tre månader nu, snackat ikapp om den där bästa känslan som vi alltid strävar mot, varit lyriska över framgångar och till fullo överens om vad som är absolut viktigast för oss. Så jag säger, skitsamma i kubik 😀 Jag går inte in för resultat över huvud taget. Jag&Lipp ska hitta den där förjäkla underbara helt magiska bubblan som bara hon&jag kan entra <33 Sen ska vi springa av planen i full fart och jag ska slunga iväg den rosa jollybollen till världens ände! DET är vårat mål 🙂