Archive for 16 april, 2013

Bråda dagar.

Rubriken talar för sej :/ men sånt är livet. Helgen var i alla fall perfekt, återhämtning i bott 🙂 Vi befann oss hos Carl i Norrköping jag och Lipp. Spatserade runt strömmen som innehöll nåt så in i *** mycket fåglar. Det var träning som hette duga för den fågelintresserade raketen 🙂 hon skötte det riktigt riktigt fint, och höll sej i skinnet ypperligt. Dessutom klarade hon av att kampleka oss genom en passage där änderna vägrade flytta på sej och låg precis på gångbanan vi gick på. Jag säger då det, GULD värt att ha en belöning som hunden kan ta i alla situationer. Att det är kampleken för Lipps del gör mej överlycklig!

I övrigt en hel del jaktträning. Jag tycker att Lipp börjat årets jaktträning bättre på sina håll än vi avslutade i höstas 🙂 konstigt. Dock har vi en hel del att jobba på 😉 ganska mycket. Idag var hon knasig i kålan och bara spraaaaang (hon föll tillbaka lite i sina valpvanor). Att springa över en dummy flera gånger utan att få vittring tyder på att nosen stog på OFF.. Galenpannan!! Allmänt har den detaljen varit bättre såhär långt, men ibland falerar det uppenbarligen 🙂 och så får det va. Hon ÄR trots allt en galenpanna ❤ min!

20130416-220930.jpg
Nåja, såhär miserabel ser han normalt inte ut. Men dammsugaren stod framme, det gillas iiinte.

Julle&jag upptäckte en ny lek idag som jag tror han kan tycka är rolig 😀 Han letar upp en burk i skogen som jag fyllt med godis, lämnar den hos mej så öppnar vi den tillsammans! Enkelt 😉 och gossen tyckte det va kuuuul. Han är bra på att använda nosen han, och är betydligt mer pålitlig i uppletanden än sin syster 🙂 Japp han är värd ett rejält skryt min finaste lilla ullgosse<3

Håll gärna en extra tumme för att Läppens löp vill hålla uppe några dagar till. Isåfall åker vi till Flen för ett tvådagars jaktläger i helgen, och det hoppas jag ska bli riktigt trevligt. Om hon börjar löpa vet jag inte riktigt vad jag gör.. Åka med Julle och vara observatör? Vara kvar hemma och försöka plugga ikapp? Vi får se..

Godnatt!