Archive for 11 mars, 2014

Toppentisdag!

Dagen har verkligen varit toppen 🙂 Den började på universitetet där tangentbordet rasslade så att det skrek till månen och tillbaks. Imorgon beräknas båda våra projekt vara inlämnade och därmed har jag 1,5 vecka på mej att plugga på en 3hp-tenta (normalt 2st 7,5hp). Det känns bra! Tentan är förvisso på ett jävulskt besvärligt och tråkigt ämne, men förutsättningarna är ändå bra, hittills.

Jag fick en bild och ett meddelande från Michaela&Marielle som passar hundarna på dagarna. Det värmer i oändlighet i hjärtat av att se hur älskade mina stjärnor är där om dagarna ❤
20131105-185257 - Kopia
På eftermiddagen begav vi oss mot Skutan där jag&Liz&Thererse skulle inviga löpträning ihop med våra fyrfota. Jag hade noll förväntningar på Julle.. Hur många tusentals gånger har jag inte försökt springa med honom som en irriterande bromskloss där bak (vi har inte förutsättningarna att springa hela sträckan lös alltid), Att springa lös har liksom aldrig varit några problem. Det Julle har problem med är motivationen… Men han fick mej att le idag 😀 Vi sprang några meter bakom Therese&räven och tydligen var det tillräcklig dragkraft för Julle. Han sprang nästan hela sträckan 1m före mej, kopplet var nästan sträckt vissa partier och dessutom tog han i och galloppperade i någon uppförsbacke. Så himla kul 😀 5km spring och 2,5km gång fick vi ihop. Jag längtar redan till nästa gång. Ofantligt mycket enklare allt blir i sällskap alltså. Mina vänner är bäst!

Väl hemma tränade hundarna varsina två pass på den grå mattan. Lipp tränade ett pass stå från sitt och ett pass res/ner – topenfina pass med bra framsteg. Julle håller på och försöker klura fram att lägga hakan på mattes feta rullningslager-bok. Det tar sej 😉 Nu tuggar dom ben och jag dricker té. Imorn är en ny dag, och troligtvis vankas lite lydnadsträning 🙂

Adjö!